DELUXE

12 feltaláló, akivel a saját találmánya végzett

A feltalálók élete ritkán irigylésre méltó, de az már túlzás, ha a saját találmánya végez vele idő előtt. Dicső és cikis eltávozások.

Alexander Bogdanov (1873-1928) a vérátömlesztés feltalálója. Napjainkban életek millióit menti meg, Bogdanov eredeti célja az örök fiatalság, vagy legalábbis a részleges megújulás volt. Vérátömlesztésbe halt bele, miután olyan vért kapott, amely egy maláriás és egyúttal TBC-s betegtől származott, ráadásul a vércsoport sem egyezett.

0

Francis Edgar Stanley (1849-1918) kifejlesztette a Stanley gőzhajtású autót. Balesetben halt meg, egy farakásnak rohant gőzautójával.

1

Franz Reichelt (1879 – Párizs, 1912. február 4.) osztrák származású, Franciaországban élő szabómester volt, egy olyan ejtőernyő kifejlesztésén dolgozott szabadidejében, amely megmentheti a bajba került pilótákat. Szerkezete leginkább egy nagy – zsinórokkal, gumival, rudakkal összeerősített – kabátra emlékeztetett, amely a tervek szerint a levegőben szétterül, és viselője leereszkedhet vele a földre. Számos kísérletet hajtott végre szerkezetével bábukkal, azok túlnyomó többsége sikertelen volt.

Reichelt engedélyt kért arra, hogy szerkezetét egy bábura erősítve kipróbálhassa az Eiffel-toronyról. A jóváhagyás birtokában 1912. február 4-én megjelent az építménynél, majd közölte, hogy ő maga ugrik le. A feltaláló egy rövid ideig hezitált a vaskorláton állva, majd az összecsődült újságírók és érdeklődők előtt levetette magát a mintegy 60 méteres magasságból. Az ernyő nem terült szét, így Reichelt a földnek csapódott, és azonnal meghalt. Halálos kísérlete után a Repülő Szabó néven is emlegették.

2

Harry K. Daghlian Jr. és Louis Slotin az atombomba kifejlesztésén dolgozott, baleset során halálos mértékű sugárzás érte őket.

3

Horace Lawson Hunley  tervezte és építette meg az első olyan tengeralattjárót, amely képes volt éles harci helyzetben megsemmisíteni egy hajót. Nyolc ember hajtotta kézi erővel azt a fából készült tengeralattjárót. Támadás után a C.S.S. Hunley tervezőjével és a teljes legénységgel együtt odaveszett.

4

Ismail Ibn Hammad al-Jawhari muszlim tudós valamikor 1010 körül, meg volt győződve arról, hogy kötelekkel összefogott, fából készült szárnyakkal képes repülni fog. Allahban és szerkezetében bízva leugrott egy mecset tetejéről. nem élte túl.

5

Ma már bizonytalan, hogy James Douglas, Morton negyedik grófja, a Guillotin egyik elődjének feltalálója, vagy csak skóciai elterjesztője volt az 1500-as évek második felében. A gróf rajongott a “tiszta munkát” végző szerkezetért. Hamarosan gyilkosságért halálra ítélték, és maga is kipróbálhatta a tiszta munkát.

6

A Qin-dinasztia idején Li Si fejlesztette ki az “öt fájdalom” nevű kivégzést. 208-ban ő is így végezte.

7

Otto Lilienthal német repülőgép-mérnök, feltaláló, pilóta. A repülés egyik úttörője a madarak repülését utánzó siklórepülőket tervezett és készített. A sárkányrepülés egyik úttörője. 1896. augusztus 9-én Berlinhez közel felszállt egy, a Birodalmi Találmányi Hivatalnál egyszerű vitorlás apparátus néven bejegyzett kétfedeles siklógéppel. A repülés jól indult, de egy hirtelen széllökés mindennek véget vetett: korrigáló mozdulatához már nem volt elég a magasság, gépe 17 méterről a földbe csapódott. A becsapódáskor eltört a gerince, kínszenvedések közepette egy nap múlva meghalt. Utolsó, még érthető szavai ezek voltak: “Áldozatokra szükség van!”

8

Megfizethető, régiós légitaxi kifejlesztésén dolgozott Michael Dacre. 2009-ben Kuala Lumpurtól 300 kilométerre északra fekvő Tekah repülőtérről hajtottak végre kísérleti repülést. Kétszáz méter magasról a földbe csapódott. Dacre nem élte túl.

9

Thomas Andrews Jr. a Harland és Wolff hajógyár rajzoló és tervezőrészlegének ügyvezetője, és a cég vezérigazgatója volt Belfastban, Írországban. Andrews volt a White Star Line hajótársaság tulajdonában lévő Olympic és Titanic tervezésének felügyelője és a hajók konstruktőre. A Titanic fedélzetén volt, amikor az 1912. április 14-én jéghegynek ütközött. Nem hagyta ott a hajót.

10

William Nelson (kb. 1879-1903) a General Electric alkalmazottja volt, és a motorkerékpár kifejlesztésén dolgozott. Egy tesztelés során belehalt a balesetbe.

11

forrás: toochee.postr.hu

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnád, nézd meg a bejegyzés alatti cikkajánlót, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet. 

Továbbiakat a blog facebook oldalán találsz, jó a társaság, gyere oda is: IDE kattintva. 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!