DELUXE

“Szent Sz.r”, avagy marketing felsőfokon: a név mindent visz?

Kanadában van egy kis családi vállalkozás, középkorú ételallergiás bácsi és felesége viszik. Kikísérleteznek egy müzlit saját recept alapján, gluténmentes alapanyagokkal, mert a férj szervezete azt nem bírja, aprócska boltot és webshopot kezdenek üzemeltetni. A müzli a teljesen egyszerű “Hapi food” elnevezést viseli. A kis vállalkozás épphogy elszöszög magától, a webshopon például napi szinten átlag tíz müzlit értékesítenek.

Mire jön egy névtelen valaki, aki így egy kommentet a webshop számára és ott “Holy crap”-nek nevezi a müzlit.

A holy crap valami olyasmi, inkább pozitív jelzőt takar, mint a “szent szar”, átvitt értelemben valahogy úgy lehetne fordítani: isteni cucc.

Ekkor a család úgy dönt, átnevezi a termékét és teljesen ugyanazt a müzlit Holy crap néven kezdi forgalmazni. Az asszonyka egy picit tiltakozott a név ellen, de végülis beadta a derekát és milyen jól tette.

Már aznap megtízszereződött a webshop forgalma. Száz müzlit értékesítettek. Ez a tendencia folytatódott. Azóta az asszony, Corin Mallins a cég reklámarca, televíziós reklámfilmjük, facebook rajongói oldaluk van és elkezdtek külföldre is szállítani. Sőt, a világűrt is meghódították, hiszen Chris Hartfield, az első kanadai űrhajós az ő müzlijüket vitte magával űrutazásához, hogy azokat reggelizze.

Nomen est omen, azaz a név kötelez és úgy tűnik, mindent visz. A picuri családi vállalkozás ugyanis ma már milliós forgalmat bonyolít.

image

 

 

 

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnád, nézd meg a bejegyzés alatti cikkajánlót, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet. 

Továbbiakat a blog facebook oldalán találsz, jó a társaság, gyere oda is: IDE kattintva. 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!